This is an example of a HTML caption with a link.

Protipovodňový chodník a cyklostezka

Je zcela nový patentovaný a certifikovaný systém protipovodňové ochrany, jak měst, obcí a velkých obytných  a průmyslových aglomerací, tak jednotlivých objektů. Taktéž dle stanoviska GŘ HZS ČR se jedná o unikátní dosud neexistující způsob protipovodňové ochrany, který spočívá hlavně v rychlosti aktivace. Dosud žádný způsob protipovodňových opatření nebyl schopen reagovat na nový fenomén klimatických změn, kterými jsou v poslední době často se opakující záplavy a hlavně bleskové povodně.

Ucelený systém protipovodňové ochrany PPO se vyznačuje:

  • Velmi rychlá aktivace i v případě bleskové záplavy.
  • Jednoduchá aktivace velmi malým počtem osob
  • Vysoká finanční úspora:

za skladování – investiční i provozní
za přepravu – nakládka, transport, vykládka
za nasazení a přepravu velkého počtu osob pro montáž

  • V klidovém stavu slouží jako pochozí chodník či cyklostezka s únosností až 3,5tun.
  • Velmi jednoduchá údržba a nízké finanční náklady na provoz a údržbu.
  • Systém je zcela bezpečný při provozu a chráněn proti zcizení

 

Základní konstrukční popis

Konstrukce protipovodňového chodníku a cyklostezky je tvořena železobetonovým základem usazeným v terénu na místě ohrožení povodní a ocelovým roštěm s krycí sklolaminátovou deskou v různém povrchovém desénu . Oba díly jsou spojeny panty, které umožňují vztyčení pochozí konstrukce z klidového stavu do polohy tvořící protipovodňovou zábranu. Železobetonový základ o tvaru U posazený na železobetonovém prahu umožňuje v meziprostoru uskladnit všechny potřebné prvky pro aktivaci. Vložené těsnění na bocích prefabrikovaného základu umožňuje vodotěsnost základové linie tvořené prefabrikovanými díly. Vodotěsnost aktivované zábrany tvoří speciální těsnící prvky na bocích každého kovového dílu zámkově do sebe zapadající.

Konstrukce je navržena v systémových dílech délky 4,0 m. Navržené řešení umožňuje i zkrácené díly, dle potřeby. Dále pak zkosené díly umožňující vytváření polygonových oblouků, výškových nerovností, vjezdů do objektů, atypických dílů apod.

Aktivaci sklopné části je možné řešit dle možností investora manuálně, mechanicky případně hydraulicky.

Předpokládá se provedení inženýrsko – geologického průzkumu místa stavby. Podle jeho výsledku bude rozhodnuto o ejvýhodnějším způsobu založení celé základové konstrukce. V běžných případech bude základový práh osazen do rýhy vyhloubené v podloží rostlého terénu a po osazení obsypán a obsyp zhutněn. V případě geologicky nevhodných základových poměrů budou pro ukotvení k podloží použity, piloty, případně mikropiloty nebo nepropustné stěny.

Projekční podklady a montážní postupy jsou pro projektanty akceptující podmínky vlastníka patentu uvedeny v příručce vydané společností PPO, s.r.o.

Firma PPO, s.r.o. vyvinula zesílenou variantu protipovodňového chodníku s nosností pro vozidla se zatížením až 35 t. Výrobek lze použít pro přehrazení vozovek tam, kde navazuje na protipovodňový chodník, nebo slouží jako protipovodňová brána do objektů.